Chiar daca in aparenta TOMS pare o companie care se ocupa doar cu designul si productia de incaltaminte, misiunea organizatiei este mult mai valoroasa. Inspirat in design de espedrilele din Argentina, TOMS este brandul american fondat in 2006 de catre un antreprenorul Blake Mycoskie.
Designul brandului porneste din Argentina, de unde porneste si povestea antreprenorului. Blake a ajuns prima oara in Argentina in 2002, in cadrul cursei televizate “The amazing race”. Apoi, s-a intors in 2006 impreuna cu un grup de prieteni si, stiind ca in SUA espadrilele sunt la mare cautare, a cumparat 250 de perechi, promitandu-si ca profitul sa il doneze copiilor saraci din Argentina. Zis si facut. Stocul s-a terminat mult mai repede, asa ca Blake s-a intors inapoi in Argentina si si-a organizat propria fabrica de espadrile. Misiunea lui? La fiecare pereche vanduta va dona inca o pereche unui copil in nevoie. Numele companiei s-a numit la inceput “tomorrow’s shoes” dar, fiind prea lung, a ramas doar abrevierea TOMS.
Lucrurile interesante nu se opresc insa aici:
♥ TOMS nu are buget de marketing. Concepul s-a viralizat si din ce in ce mai multa lume a aflat de ei. Nu dar ca au aflat ci au si cumparat produsele lor, contribuind astfel la o lume mai buna. Deci, shoppingul nu este doar o activitate de “cheltuit” banii. Acestia sunt investiti in pantofii celor nevoiasi si in salariile celor care lucreaza in fabrici.
♥ TOMS nu doneaza produsele cu defecte de fabricatie
Suprinzator, copiii in nevoie nu primesc lucrurile primite rebut din productie ci dimpotriva. Cele mai frumoase perechi ajung in picioarele copilasilor.
♥ TOMS nu doneaza o pereche si atat
Odata ce un copil primeste o pereche de incaltari de la TOMS, o legatura se creeaza si el va primi incaltari noi de fiecare data cand are nevoie.
Impresionant si generos putem spune. In special cand in spatele business-ului nu se afla niciun investitor. Ar fi mult prea complicat asa. Ar insemna deadline-uri, targeturi si presiune care ar face ca angajatii sa nu mai fie focusati asupra schimbarii pe care o pot aduce in lume.
Si chiar o aduc. TOMS este prezent acuma in peste 60 de tari si inspira constant alti antreprenori sa faca acelasi lucru.
Poti contribui si tu la o lume mai buna, cumparand chiar acum o pereche de espadrile TOMS