#AnswearTopLadies – Irina Scarlat, Country-Manager Revolut

13/01/20

A coordonat lansarea UBER în România, iar acum este Country-Manager Revolut. A avut propria agenție de marketing, a înființat un ONG, iar apoi a intrat în industria de Tech. Factorul care a atras-o cel mai mult către acest domeniul este felul de-a fi al oamenilor, mai deschiși și foarte practici. 

A fi femeie nu înseamnă doar machiaj, rochii frumoase, mersul suav și sensibilitate la fiecare film romantic. Nu, a fi femeie este o stare de spirit! Irina Scarlat adoră stilul casual și nu pune accent pe aparențe, ci pe esențe. Mai ales acum, fiind proaspătă mămică, își alege hainele în funcție de cât de practice sunt, iar timpul atribuit alegerii ținutelor este considerabil redus. Foarte rar poartă tocuri, iar stilul smart-casual este cel mai des adoptat. Află mai multe despre cum este să împaci un job solicitant cu alegerile vestimentare și viața de mămică. Poți viziona interviul video la finalul articolului.

  • Cum ai ajuns să lucrezi în industria de tech?

Sunt în industria de tech de 10-11 ani și, culmea, nu sunt programator. Ceea ce m-a atras la industria de tech sunt oamenii. Pe lângă agenția de marketing, am început în zona de antreprenoriat cu o organizație non-profit cu programe de educație antreprenorială pentru tineri și așa am intrat în contact cu zeci, sute de antreprenori din România. Mi-au plăcut foarte mult cei din zona de tehnologie, mi s-au părut mai deschiși, mai deschiși să împartă și am zis: ”Ok, cam ce ar trebui să fac eu ca să ajung și eu să lucrez cu oameni ca ei zi de zi?”. Și așa am ajuns în tech. Eu mi-am dorit foarte mult să scriu și prin natura a ceea ce fac astăzi, încă reușesc să scriu, nu atât de mult pe cât mi-aș dori. Când am terminat liceul, problema se punea așa: dacă te duce capul, te duci la Politehnică. Dacă nu te duce capul, hai încearcă măcar la A.S.E. Așa am ajuns eu la A.S.E., astea erau discuțiile cu ai mei. 

  • Care este stilul tău vestimentar? 

Acum sunt cu tricoul ăla bun de acasă. În zona asta de tech toți suntem foarte, foarte casual. Îmi place să mă îmbrac smart-casual de cele mai multe ori, depinde de cât de grăbită sunt. Lucrurile s-au schimbat fundamental. Dacă am fi stat de vorbă acum 6 luni, lucrurile ar fi stat total diferit. Am un băiețel de 4 luni acasă, ceea ce înseamnă că în momentul în care trebuie să ies pe ușă ies foarte rapid și nu mai am timpul pe care îl aveam înainte. Așa că, de cele mai multe ori, sunt în blugi, tricou și hanoracul cu Revolut și o pereche de adidași foarte confortabili. Pentru mine, când vorbesc de fashion, funcționalitatea este cuvântul-cheie. La fel cum vorbeam de tehnologie, ce-ți face viața mai bună și ce doar te-ncurcă, la fel este și fashion-ul pentru mine. Pentru mine e foarte important să fie practic, funcțional și comod. Am admirat tot timpul doamnele și domnișoarele care merg pe tocuri cui de 10-12 cm. Eu n-aș putea să fac asta…Bine, am și 1,84 m, deci am o scuză, dar merg ca o rață pe tocuri, și-atunci n-aș vedea niciodată utilitatea de a merge pe tocuri. Mama m-a învățat un lucru foarte important când eram mică și anume ”Nu purta ce e la modă, poartă ce ți se potrivește ție”, așa că m-am orientat întotdeauna spre piese evergreen și spre smart-casual. 

  • Cum se îmbracă ceilalți colegi ai tăi la serviciu?

Un alt lucru care îmi place la industria de tech: este o industrie a esențelor și nu a aparențelor. Aparențele contează foarte puțin. Dacă intri în biroul nostru din București sau în cel din Londra, oamenii vor fi îmbrăcați la tricou – casual și funcțional. Îmi plac lucrurile comode, îmi place să mă simt confortabil și mi se pare că sunt anumite haine care se potrivesc cu personalitatea ta sau nu. Cumpăr foarte mult online, văd poze și mă gândesc ”Vai, cât de mișto e rochia asta, trebuie să o cumpăr”. O cumpăr, o probez și-mi vine bine, dar nu mi se potrivește cu personalitatea. Cred foarte tare că e important să îți iei lucruri care te caracterizează.

  • Când ai vreun eveniment mai important ce ținută alegi?

Am câteva piese care îmi plac foarte mult și pe care le port de regulă la evenimente. În general, fiind un cumpărător compulsiv care cumpără exclusiv online haine (cred că n-am mai călcat într-un magazin de haine de foarte multă vreme), am întotdeauna în șifonier ceva articole vestimentare care au eticheta pe ele și de care am uitat de multă vreme. Nu-mi place să las lucrurile pe ultima sută de metri, așa că înainte să mă duc la un eveniment mă uit ce haine am mai cumpărat, le probez și văd ce aleg.

  • Cum arată dressing-ul tău?

E foarte ordonat. Sunt obsesiv-compulsivă, sunt coordonate pe culori, pe mărimi (am hainele de grasă, hainele de slabă, cred că femeile mă înțeleg). E plin, foarte, foarte plin. O mare provocare pentru mine acum, am tot citit, este să merg în direcția de minimalism. Aș vrea să am mai puține piese astfel încât să simplific totul. așa cum spuneam mai devreme, nu mai am același timp de a investi în veșnica întrebare ”Cu ce mă îmbrac?” din fiecare dimineață, și-atunci aș vrea să merg în direcția de minimalism. Încerc de vreo 2 ani de zile să fac asta, sper ca la un moment dat să-mi iasă și să pot renunța cel puțin la jumătate din dressing pe care oricum nu-l port dar…Nu mă lasă sufletul.

  • Care este cea mai mare realizare personală?

Cea mai mare realizare personală este băiețelul meu, deși nu-l consider o realizare a mea în sine, e realizarea lui. Cred că e, de fapt, ”proiectul” care mi-a adus cea mai mare bucurie. La realizări profesionale aș fi putut să-ți răspund mai ușor. Și mai este faptul că am reușit la o vârstă destul de înaintată să mă apuc de echitație și să mă țin, să-mi găsesc un hobby în afara muncii. Hainele necesare mi le-am luat înainte de a mă duce periodic la echitație. Arată foarte bine, ba chiar am fost foarte surprinsă când mi-am cumpărat inițial ghetele și cizmele de echitație nu erau în trend, iar acum se poartă peste tot și le folosesc în continuare în activitatea de zi cu zi. La echitație nu mai ajung din motive obiective :-).

  • Din punct de vedere profesional despre ce realizare vrei să ne povestești?

Cred că e faptul că am reușit să lucrez cu un start-up în tehnologie și să îl duc până la un milion de utilizatori în România și faptul că reușesc replic asta cu cel de-al doilea start-up în tehnologie. Cred că acestea sunt cele mai mari realizări profesionale ale mele.

 

Machiajul a fost asigurat de Sephora, iar Hairstyling-ul de colegii de la Beauty District.

Mulțumim prietenilor noștri de la BottegaVerde.ro , Watchshop.ro și stropConcept.ro pentru susținere!

 

 

 

Video

Concursuri

#WeAreTheAnswear