Își dorea să devină arheolog, apoi a descoperit jurnalismul. Când toată lumea i-a spus că print-ul nu mai are un viitor, nu s-a lăsat influențată și a mers mai departe. Îi plac culorile, iar albastrul este “negrul” ei. Mulțumim, Marta Ușurelu, pentru că ne inspiri în fiecare zi!
Marta Ușurelu are o experiență de peste 20 de ani în presa scrisă. În perioada în care nimeni nu mai credea în print, Marta a reușit să ducă Revista BIZ la un alt nivel. A devenit acționar majoritar BIZ și conduce acest business cu mult entuziasm, gata oricând de noi provocări. Citește interviul în cele ce urmează sau îl poți viziona online la sfârșitul articolului!
- Descrie-ți drumul parcurs până acum în câteva cuvinte.
Îmi doresc și mi-am dorit întotdeauna să fiu mai mult decât mamă sau soție. Am vrut să fiu eu, să am un drum al meu. Și cred că am reușit.
- Ce anume te motivează, unde îți găsești inspirația pentru puterea de a merge mai departe?
M-am luptat de foarte, foarte multe ori cu situații în care toată lumea îmi spunea că nu se poate, că nu există… Când revista s-a închis pentru că a venit criza, când toată lumea spunea că nu mai merge printul, când au fost momente foarte, foarte grele cu echipa, să ai un business nu e ușor, și trebuie să plătești 20 de oameni…Sunt provocări foarte mari. Pentru mine, de fiecare dată, răspunsurile ”Nu se poate”, ”N-ai să reușești”, ”Cine te crezi?” m-au motivat foarte mult și m-au ajutat să mă descopăr și să îmi dau seama ce pot să fac și cine sunt.
- Ce anume te caracterizează din punct de vedere vestimentar?
Am avut norocul să nu gândesc precum o fată sau o femeie. Nu m-am gândit niciodată cu ce mă îmbrac, la modul ”trebuie să mă duc să fiu prezentabilă”, sau cel puțin nu mă gândeam înainte, acum mă gândesc. Îmi doream foarte mult să ajung într-un loc să demonstrez, să arăt ce pot să fac și să mă aleagă pentru ceea ce pot eu să fac. Cred că cel mai important sau două momente importante au fost când m-am angajat la Ziarul Financiar și când m-am angajat apoi la Biz. Voiam să le spun foarte pe scurt dar eficient ce pot eu să fac, de ce ar trebui să fiu eu în echipă. Și știu că nicio clipă nu m-am gândit cu ce mă îmbrac. Am avut multă vreme senzația că în business trebuie să am costume și cămăși albe. Nu știu de ce, cred că așa era mentalitatea în business, dar de 2 ani, pur și simplu, am descoperit culorile. Îmi place și caut de fiecare dată un costum sau o rochie de altă culoare decât ce am. Normal, îmi place verdele. Merg foarte mult pe verde, albastru – Albastrul este negrul meu, dacă pot să spun așa, și port foarte multe rochii.
- Ce-ți doreai să devii când erai mică?
Voiam să mă fac arheolog. Mi-am dorit întotdeauna să merg să descopăr lucruri. Am ajuns apoi să mă gândesc și mulți ani de zile m-am gândit că ar fi bine să ajung profesor de istorie. Am ajuns profesor de filozofie. Am terminat Filozofia și în prima săptămână la facultate a trebuit să facem practică într-o redacție și m-am angajat într-o săptămână. Mi-am dat seama de fapt că pentru mine, foarte aproape de ceea ce sunt eu și ce simt este Jurnalismul, și am ajuns jurnalist. Într-un fel, lupta aceasta de a căuta oameni, idei, de a descoperi strategii și modul în care s-a întâmplat ceva, ceea ce fac acum ca jurnalist, se apropie de ceea ce doream eu să fiu ca arheolog.
- Unde te vezi peste 10 ani?
Este foarte grea această întrebare pentru o femeie. Cred că dacă îl întrebi pe un bărbat o să-i fie mult mai ușor să răspundă. În România, în special femeile au această mare problemă cu încrederea, nu au încredere în ele. Nu au fost lăsate să aibă o părere corectă despre ele și dacă întrebi orice om în jurul tău ”Ce atuuri ai?”, o să spună mult mai multe defecte și o să se gândească de foarte multe ori până o să sublinieze niște atuuri. Multă vreme am suferit și eu de problema asta. Mi se părea că nu pot să port anumite lucruri, că nu pot să mă afișez într-un anumit look pentru că așa am fost învățată, așa mi s-a inoculat pur și simplu. Bineînțeles că am și fost speriați de vârstă, de anii care trec și că întotdeauna bărbații arată mai bine când încărunțesc și femeile arată rău. Această încredere de care avem cu toții nevoie, pe care doar fiecare om în parte și-o caută și dacă o caută o găsește, te ajută și eu sper din tot sufletul să fiu la fel de pozitivă, la fel de veselă. Ridurile, până la urmă, sunt inevitabile, n-ai ce să faci oricât ai vrea să le acoperi, să le operezi, să le alungi, ele revin, asta este viața, așa suntem. Dacă știi să fii împăcat cu tine și dacă știi să zâmbești și ești mai mult decât o imagine, decât o față, cred că întotdeauna o să arăți bine pentru că zâmbetul luminează și arată, de fapt, seninătatea pe care poți să o ai.
Machiajul a fost asigurat de partenerul nostru Sephora, iar Hairstyling-ul de colegii de la Beauty District.
Mulțumim prietenilor noștri de la Bottega Verde , Watchshop și Strop Concept pentru susținere!