Cu și despre femei – interviu cu Agnieszka Korsak, Brand Direct answear.LAB

Georgiana
|
26 January 2022
|
Timp de citire 6 min
Timp de citire 6 min

Puterea feminină constă în acțiune, creație și inspirație. La fel se întâmplă și cu Brand Directorul answear.LAB, Agnieszka Korsak, carem împreună cu echipa ei, este în spatele colecțiilor și proiectelor pline de inspirație feminină. Iată mai jos planurile answear.LAB și valorile pe baza cărora brandul se va dezvolta în continuare.


Answear.LAB este un brand ce nu știe ce e acela un compromis și oferă energie și pasiune. Creat de femei pentru femei, brandul se mulează pe puterea femeilor, pe încrederea lor și pe caracterul lor de unitate.
Agnieszka Korsak – designer, artisit și feministă, ea este cea care conduce direcția brandului answear.LAB. Lucrează în fashion de ani de zile, iar acest domeniu nu este singura ei pasiune. Își ia inspirația din muzică, graphic design, pictură, fotografie. A condus, la un moment dat, o galerie de artă, a lucrat și la o casă de discuri, TamTam Records, a organizat festivaluri și și-a expus lucrările la multe expoziții colective și individuale, inclusiv la St Cross College din Oxford.

Vă invităm să urmăriți mai jos interviul oferit pentru ELLE Polonia, cu privire la susținerea Feminismului din partea answear.LAB.

answear.LAB și feminismul. Cum susține brandul atât femeile, cât și bărbații?

Aga: ”answear.LAB, dorind să sublinieze rolul acestei mișcări în viața fiecăruia dintre noi, și-a îndreptat comunicarea și către bărbați, în roluri de parteneri ai femeilor în lupta pentru drepturile lor. Pe 7 noiembrie, sloganul „I am a feminist” a fost puternic în rețelele de socializare.”

Ce înseamnă să fii feministă în aceste timpuri?

Aga: ”Rolul nostru în societate este încă modelat de prisma unei abordări tradiționale, conservatoare, a familiei. Feminismul este privit într-o percepție foarte stereotipă, chiar greșită. Vocile femeilor sunt ignorate atât pe teme sociale, cât și pe cele economice. Acesta este motivul pentru care încă avem nevoie de discuții, educație și acțiuni pentru a combate în mod activ discriminarea bazată pe gen. Aș dori să vă reamintesc că, datorită activităților feministelor, noi – femeile am obținut nu numai dreptul la vot, ci și dreptul de a studia, de a lucra în profesii care nu ne erau disponibile anterior, dreptul la divorț, dreptul de a decide despre propriii noștri copii după ce am divorțat, să decidem despre banii noștri. Schimbările apar treptat și întâmpină rezistență. Femeile încă câștigă mai puțin decât bărbații, diferența salarială este încă mare, sunt încă discriminate la locul de muncă și în viața socială și încă mai poartă pe umerii lor mult mai multe sarcini casnice decât partenerii lor. Politica este de asemenea condusă în așa fel încât subiectele „femeilor” – sănătate, educație, ajutor pentru cei mai slabi, să nu primească sprijinul corespunzător și să aibă mai puține finanțări decât, de exemplu, armata sau biserica. De aceea mai avem nevoie de feministe și de implicarea lor.”

Answear s-a alăturat comunității în susținerea Feminismului. Nu este riscant pentru un brand să intre în sfera activismului social?

Aga: ” Eu as spune exact contrariul. A fost ceva de la sine înțeles! answear.LAB, încă de la începutul activității, a fost de partea femeilor, acționând pentru acestea. Manifestarea cu îndrăzneală a poziției femeilor în societate este înscrisă în ADN-ul mărcii noastre. În opinia mea, rolul brandurilor mari este de a avea o comunicare îndrăzneață care poate inspira schimbarea.”

answear.LAB nu se teme să se implice în probleme de viziune asupra lumii? Este ceva destul de îndrăzneț pentru multe mărci din lume.

Aga: ” Desigur, suntem conștienți de faptul că implicarea mărcilor în probleme politice și ideologice poate stârni controverse în rândul consumatorilor, dar până la urmă, moda a reflectat întotdeauna schimbările sociale și a reacționat la evenimentele actuale în mod continuu. Să aruncăm o privire asupra istoriei pantalonilor, care au fost cândva un articol vestimentar rezervat doar bărbaților. Dacă ne uităm îndeaproape la această istorie, se dovedește că o chestiune destul de prozaică, precum alegerea stilului de zi cu zi, este rezultatul multor transformări culturale complexe. Blugii erau o expresie a rebeliunii. Acum arătăm această obiecție într-un mod diferit.”

Fiecare brand trebuie să fie profitabil pentru a funcționa și a se dezvolta. Cum combini acest lucru cu dorința de a răspândi anumite idei și valori?

Aga: ” Din punctul meu de vedere, al directorului de brand, chiar trebuie combinat. Companiile ar trebui să-și asume responsabilitatea pentru lumea în care trăim și ar trebui să fie un exemplu pentru publicul lor. Dacă brandul întreprinde efectiv acțiuni care se vor traduce ulterior în confortul vieții noastre, își va găsi comunitatea care îl va susține, fie și doar datorită unor valori similare.”

Vorbim despre Feminism, adică o mișcare care are în nume ”femina”, adică o femeie. Dar nu te concentrezi doar asupra femeilor în sine, nu?

Aga: ”În Feminism, ceea ce este important este solidaritatea și sprijinul reciproc, cooperarea, construirea, ci nu lupta. De aceea comunicarea noastră se adresează tuturor, inclusiv bărbaților.”

Cine este aliatul masculin al femeilor în lupta pentru drepturi egale?

Aga: ”Este un om căruia nu-i este rușine să vorbească despre importanța egalității. Unul dintre ei poate ieși în stradă în timpul Grevei Femeilor, iar celălalt își poate sprijini femeia împărțind treburile casnice sau îngrijind copiii cot la cot cu ea. Cel mai important este să ne susținem unii pe alții, să nu discriminăm și să nu ne credem niciodată mai presus decât alții.”

Vorbim despre lupta femeilor, dar cu toții putem câștiga din egalitate. Ce pot câștiga bărbații?

Aga: ”S-a dovedit constant de-a lungul anilor că firmele mari conduse de echipe compuse atât din bărbați, cât și din femei, în care funcțiile înalte nu sunt ocupate numai de bărbați, prosperă mult mai bine decât cele cu o abordare patriarhală. Companiile care respectă egalitatea între sexe se descurcă mai bine. Egalitatea alimentează economia și, mai clar: egalitatea dă roade. Toată lumea poate beneficia de această prosperitate.
Mai mult, Feminismul argumentează atât cu modelul tradițional al feminității, cât și cu modelul tradițional al masculinității. Cu stereotipuri despre cum ar trebui să se comporte femeile și cum ar trebui să se comporte bărbații. Dacă nu ar fi feministe, bărbații ar fi condamnați la un model de masculinitate în care băieții nu plâng. Feministe au fost cele care au luptat pentru această schimbare în gândirea obligațiilor de gen, datorită căreia bărbații pot, de exemplu, să aibă grijă de sănătatea lor, inclusiv de sănătatea mintală, și nu mai trebuie să se comporte ca niște duri rezistenți la stres, tristețe, depresie și anxietate. Un bărbat poate merge la terapie. De asemenea, poate merge la SPA și poate posta acest lucru pe Instagram. Nu vă faceți griji că comportamentul lui va fi perceput ca ”nebărbătesc”, deoarece nu ar trebui perceput ca atare.
Luptând împotriva stereotipurilor de gen, feminismul a permis bărbaților să construiască relații calde și emoționale cu copiii lor. Un bărbat heterosexual care îi permite partenerei sale să lucreze pentru a întreține familia în timp ce se dedică îngrijirii copiilor și căminului încă se confruntă cu potențiale critici. Feministele nu vor ca el să fie nevoit să facă acest lucru, pentru că modul în care rolurile vor fi împărțite într-o relație se datorează doar modului în care rolurile sunt împărțite între cei doi. Dacă ambele părți sunt confortabile într-un astfel de aranjament, nimeni nu are dreptul să-i judece. Feminismul schimbă și imaginea stereotipă a paternității. Cel în care tatăl este departe de educația copilului, nu îl îmbrățișează, în care se acceptă retragerea lui emoțională (rezultat, desigur, din lipsa consimțământului la sensibilitate al bărbaților).
Și cel mai mare profit? Într-o societate în care toți au drepturi egale, își pot urmări ambițiile și pasiunile, li se permite să fie sensibili, nu sunt pedepsiți pentru sexualitatea lor, toată lumea trăiește mai bine. Pur si simplu.”