Q&A cu Magda Dąbrowska, membru din consiliul de conducere Answear

Georgiana
|
25 March 2022
|
Timp de citire 7 min
Timp de citire 7 min

Dacă vreți să aflați mai multe din culisele Answear sau despre planurile noastre de viitor, vă invităm la un scurt interviu cu unul din membrii consiliului de conducere, Magda Dąbrowska.

 

 

Crezi că moda, așa cum o știm noi, devine învechită? Cum ar trebui să ne gândim la viitorul industriei de fashion?

Însăși definiția modei trebuie actualizată. Moda nu mai înseamnă a indica ce culoare sau stil va fi la modă într-un anumit sezon. Moda este mult mai complexă. De fapt, poți purta orice acum și nimeni nu are o problemă cu asta. În trecut, când pantalonii drepți erau la modă și cineva purta culotte, provoca hohote de râs. Astăzi apreciem curajul și originalitatea. Este foarte rar ca toată lumea să vrea să poarte fix același lucru. Styling-ul ieșit din comun, jonglarea cu tendințele, combinarea epocilor – moda este un experiment fără sfârșit, desfășurat pe ingrediente din diverse surse. Moda a devenit universală, așa că nu este nevoie să înlocuiți întreaga garderobă în fiecare sezon. De asemenea, este asociată cu o creștere a gradului de conștientizare, cu responsabilitate și îndepărtare a consumerismului orb. Moda are acum o perioadă de utilizare mult mai lungă, ceea ce este o abordare bună și necesară atunci când vine vorba de protejarea Planetei. Sunt convinsă că un număr mare de mărci vor merge în direcția creșterii calității și, în consecință, și a creșterii prețurilor. În schimb, produsele vor „trăi” mai mult.

În plus, observăm tendința „sharing”, care se dezvoltă nu doar în zona închirierii sau sharing-ului de mașini, ci intră și în alte industrii, inclusiv în domeniul modei. Închirierea, împrospătarea hainelor, revânzarea hainelor înseamnă a oferi produselor o nouă viață. Industria modei este, de asemenea, sensibilă la tendințele sociale actuale, precum ecologia, și se întâmplă multe în acest domeniu. Și mai sunt multe de făcut.

Dinamica vremurilor în care trăim ne impune să ne confruntăm în mod constant cu provocări neplanificate, atât în plan personal, cât și profesional. Cum faci față acestor provocări?

Nu am o rețetă anume pentru astfel de situații. Principiul meu este că mai bine acționezi decât să stai să te îngrijorezi sau să te plângi. În fața evenimentelor recente din Ucraina, după primele momente de șoc, frică și tristețe, am constatat că trebuie să mă concentrez asupra faptului că pot să ajut.

Pe plan personal și profesional, sunt implicată în inițiative sociale. Războiul din Ucraina i-a afectat direct pe angajații noștri din Ucraina, atât pe cei care locuiesc acolo, precum și pe cei care lucrează pentru noi,  în Polonia. Suntem în contact cu ei tot timpul, adaptând ajutorul la nevoile lor, acestea fiind foarte dinamice. Am plătit salarii anticipate și suplimentare angajaților care locuiesc în Ucraina, organizăm transport de persoane din Ucraina, dar și convoaie de ajutor umanitar pentru angajații noștri, familiile și prietenii acestora care au decis să rămână în Ucraina. De asemenea, ajutăm în găsirea de cazare pentru familiile angajaților noștri ucraineni din Polonia. Căutăm toate modalitățile de a oferi sprijin, de la plata imediată a peste 50.000 USD către Crucea Roșie sau continuarea asistenței prin donarea profitului obținut din colecția answear.LAB, pentru a ajuta Ucraina. Susținem târguri și coordonăm sau ajutăm organizațional în inițiativele angajaților noștri, care dau dovadă de unitate în acțiune și de o enormă disponibilitate de a ajuta. Concentrarea pe sprijin și ajutor este o modalitate dovedită de a face față în mod eficient situațiilor de criză și stres.

Cum crezi că vor fi următoarele luni pentru Answear?

Suntem o companie internațională care operează pe 10 piețe, astăzi 9. Acesta este un sistem de nave comunicante. Trebuie să funcționăm eficient, să îndeplinim contractele cu partenerii, să introducem produse noi și să ne adaptăm comunicarea. Answear este un magazin de e-commerce, dar urmând sloganul nostru „Lifespiration Starts Here”, suntem și un loc care inspiră acțiune. De-a lungul anilor, am construit Answear ca un loc tolerant în concordanță cu ideea „Împreună este mai bine”, a cărui valoare se bazează pe forța unui leadership înțelept, empatic și pe suma tuturor potențialelor echipei. Acest lucru funcționează pentru noi și văd puterea noastră în această cooperare, bazată pe respect, pe parteneriat. Ne-am dezvoltat potențialul și multe talente pentru a face față unor provocări precum cele de astăzi. Analizăm faptele, modificăm ipoteze, suntem flexibili, optimizăm procesele și ne adaptăm activitățile la noua situație. Avem un obiectiv clar și nu încetinim ritmul nostru de până acum.

Ne poți spune mai multe despre brandul propriu, answear.LAB? Cu ce iese în evidență față de alte mărci și care a fost conceptul din spatele ideii acestui brand?

În lumea de astăzi, femeile joacă un rol foarte important. Fiecare dintre noi îndeplinește multe funcții de în același timp și încercăm să împăcăm munca, familia și casa cu timpul pentru noi înșine și să ne urmăm și pasiunile în același timp. Multe femei fac lucruri fantastice, dar majoritatea nu se laudă cu asta. Brandul answear.Lab, care este un brand pentru femei și creat de femei, promovează curajul și o viață trăită după propriile reguli. Prin urmare, în fiecare colecție capsulă, brandul oferă produse cu sloganuri care verbalizează emoțiile și manifestă valorile forței și diversității femeilor. După succesul colecției în ediție limitată „Girl Power” de anul trecut, venitul din care în fiecare dintre piețele în care suntem prezenți a fost donat către fundații care lucrează pentru femei, am decis să pregătim o nouă colecție cu un alt mesaj important. Noua colecție answear.LAB „No Shame” cu boxerul profesionist polonez de origine ucraineană Sasha Sidorenko urma să manifeste putere, curaj, viață fără rușine în a fi o femeie puternică, dar, răspunzând evenimentelor actuale, am extins contextul și astăzi Sasha, eroina colecției NO SHAME. NO FEAR. a devenit un simbol al curajului și speranței. Venitul total din vânzarea colecției va sprijini femeile și bărbații ucraineni care se confruntă cu realitatea războiului. Pentru ca sprijinul să ajungă cât mai curând posibil la cei care au nevoie, brandul a donat deja Crucii Roșii 60.000 USD până acum. Această sumă va crește treptat odată cu creșterea vânzărilor din colecție. Este, cu siguranță, o colecție de o importanță excepțională și, mai presus de toate, susține o cauză dreaptă.

În responsabilitatea ta intră și Departamentul de Achiziții. Cum arată procesul de planificare a colecțiilor pe care le listați pe site? De ce se ține cont în alegerea acestora, ținând cont de faptul că trebuie să le stabilești cu mult timp înainte?

Putem spune că urmărim tendințele și încercăm să ne ținem de ele, dar nu este total adevărat. Tratăm tendințele ca pe un fenomen mult mai larg în care tendințele sociale joacă un rol mai important. Aș dori să vă reamintesc că atunci când operăm în spațiul internațional, trebuie să fim atenți și la diferențele culturale și condițiile locale. Utilizarea unei platforme profesionale de predicție a tendințelor este doar o parte a întregului proces. Avem un plan bazat pe tendințe, desigur, dar acesta este doar începutul. Cumpărătorii noștri parcurg mii de kilometri, se întâlnesc cu furnizori, vizitează fabrici, vorbesc și obțin informațiile necesare. În același timp, analizăm vânzările și preferințele clienților noștri. Scopul nostru este să selectăm în mod conștient cele mai bune produse. Dorim sa prezentăm clientilor noștri esența unor produse unice, din care vor alege elemente pentru a-si crea propriul stil în deplină libertate creativă. Apreciem originalitatea, motiv pentru care oferim interpretarea noastră unică a tendințelor care deschide o lume plină de inspirație.

Cum v-a venit ideea de a lansa categoria de Home & Lifestyle?

Vrem să inspirăm oamenii într-o varietate de moduri. Desigur, aspectul nostrum fizic ne influențează bunăstarea, dar vrem să mergem mai departe de atât pentru a oferi și mai multe dintre aceste emoții pozitive. Am presupus că oamenii cărora le pasă de aspectul lor au grijă și de design-ul apartamentelor și caselor lor. În zilele noastre, tratăm ”acasă” ca pe un loc în care vrem să ne simțim bine, vrem să ne odihnim și să atragem energie bună. Puterea, chiar și a elementelor mici de design interior, nu poate fi subestimată. Nu este nevoie să faceți renovări majore pentru a schimba semnificativ climatul interior. Aș spune că multe dintre aceste articole sunt lifehack-uri, adică trucuri, cum să adaugi rapid eleganță căminului tău sau să obții un stil creativ în living. De asemenea, voi dezvălui că în această categorie, cumpărătorii noștri au găsit o mulțime de elemente neașteptate din diverse categorii, de la grătar portabil până la notebook-uri frumoase, încărcătoare wireless de brand sau grădini de casă autonome. Această categorie este și o sursă valoroasă de idei pentru cadouri interesante și originale.

Voi spune mai puține și voi lăsa pe fiecare să descopere singur aceste comori. Vă invit să vizitați și să descoperiți noua lume Home & Lifestyle pe answear.ro.