Cum să alegi sportul potrivit pentru tine

Georgiana
|
03 October 2021
|
Timp de citire 6 min
Timp de citire 6 min

Este normal să nu îți placă să faci sport pentru că încă nu ți-ai găsit disciplina preferată!  Noi suntem aici să te ajutăm să îți alegi sportul preferat, astfel încât să practici o activitate fizică cu plăcere, nu din obligație.

Sportul și sănătatea – de ce este bine să faci sport?

„Mens sana in corpore sano” – această zicală a fost probabil cu tine încă din copilărie și este foarte adevărată! Beneficiile activității fizice sunt extraordinare atât pentru sănătatea fizică, cât și pentru cea mentală. Probabil că vei simți creșterea endorfinelor după prima sesiune de antrenament, starea de spirit se va îmbunătăți și, în ciuda oboselii care trece rapid după antrenament, vei avea mai multă energie. Practicarea regulată a sportului (de cel puțin 3 ori pe săptămână, câte o oră) îți va îmbunătăți starea, îți va întări mușchii și articulațiile și va avea un efect pozitiv chiar și asupra pielii tale. Dacă alegi sportul în aer liber, te poți aștepta, de asemenea, la o îmbunătățire a sistemului imunitar. Impactul activității fizice asupra sănătății nu este deloc supraestimat, așa că nu mai amâna și începe să faci mișcare. La început, este suficientă chiar și o plimbare puțin mai lungă și mai intensă, într-un ritm alert.

De unde îți iei motivația să faci sport?

Primul pas este cel mai important, și anume intenția. Odată ce ți-ai propus să faci acest lucru, ceilalți pași trebuie făcuți doar ca să susțină intenția. Activitatea fizică nu trebuie să fie o corvoadă. Ar trebui să îți ofere bucurie și împlinire, relaxare, să aducă rezultate, să îți ofere o alternativă sănătoasă și captivantă de petrecere a timpului liber, să îndeplinească funcția unui hobby. Dar cum să faci asta? Cheia este să alegi disciplina potrivită care să se potrivească stilului tău de viață, vârstei, stării și puterilor tale (financiare, fizice, sau în ceea ce privește timpul și spațiul de care dispui). Odată ce ți-ai găsit sportul potrivit, tot ce trebuie să faci este … Să-l practici! Iată câteva exemple despre cum să integrezi activitatea fizică în viața ta permanent:

  • stabilește-ți o oră în programul tău cel puțin de 3 ori pe săptămână și încearcă pe cât posibil să te ții de cuvânt, mai ales când vine vorba de activitatea fizică acasă
  • fă exerciții cu o persoană dragă ție – sora, prietena, mama sau chiar partenerul tău de viață. Împreună, puteți să alergați, să faceți plimbări în ritm alert în aer liber, să mergeți la sală sau la cursuri de yoga
  • creează un playlist cu melodiile tale preferate care te vor ține în mișcare. Ele trebuie să îți dea un impuls de a face sport, așa că ar fi de preferat să se potrivească cu activitatea fizică pe care o vei practica: melodii cu ritm alert dacă ieși la alergat, melodii mai lente dacă alegi să faci yoga, etc.
  • asigură-ți toate accesoriile necesare, însă alege-le pe cele care îți plac foarte mult – o saltea de yoga colorată și calitativă, gantere drăgălașe, nu simple și fără personalitate, jambiere care să îți pună în valoare picioarele. La fel trebuie procedat și cu hainele de sport: dacă îți alegi haine care îți plac foarte mult, motivația pentru a face sport va fi mai mare.

Cum să alegi sportul care ți se potrivește?

Înainte de a-ți găsi sportul preferat, vei pierde câteva ore bune încercând diferite activități și căutând-o pe cea perfectă pentru tine. Mai jos vei găsi câteva sfaturi care te vor ajuta să analizezi cât mai obiectiv felul tău de a fi în viața de zi cu zi, astfel încât să poți identifica mai ușor sportul care ți se potrivește. Analizează-le și gândește-te cu atenție la ele, apoi încearcă să găsești o disciplină care să corespundă cerințelor tale.

  • Cum arată programul tău zilnic atât în ​​timpul săptămânii, cât și în weekend? Gândește-te cât timp petreci lucrând, dacă ai o familie numeroasă, ce responsabilități ai în fiecare zi? Poți chiar să-ți notezi pe hârtie programul tău zilnic – astfel vei afla cât timp poți aloca pentru un antrenament. Ai, oare, posibilitatea să ajungi la sala de sport, la cursuri de alpinism sau în parc, la o alergare? Dacă nu, poate că sportul acasă sau într-o zonă foarte apropiată de casă este alegerea cea mai bună.
  • Care este ritmul respirației tale atât în ​​situații de criză, cât și în cele de calm? Obosești ușor și respirația ți se îngreunează la efort? Poate ar trebui să te concentrezi asupra activităților fizice liniștite cum ar fi yoga, sau să lucrezi mai întâi la îmbunătățirea condiției tale fizice. Începe cu plimbări zilnice, alege să urci pe scări în loc de lift, dacă ai puțin de mers pe jos până la serviciu, alege mersul pe jos și lasă mașina acasă. Ușor, ușor îți va crește rezistența la efort.
  • Care este motivația ta pentru a face sport? Pot fi numeroase motive: să slăbești, să-ți îmbunătățești stărea de sănătate sau de spirit, să lucrezi doar anumite părți ale corpului și chiar … să-ți faci prieteni noi (și acest lucru se face cel mai bine în timpul sporturilor de echipă sau al activităților de grup, de exemplu, zumba)
  • Simți că trebuie să lucrezi în mod deosebit o anumită parte a corpului tău? Desigur, impactul activității fizice asupra sănătății și a corpului tău este imens, dar merită să ne amintim că nu orice disciplină îți va modela silueta într-un mod uniform. Unele sporturi îți vor îmbunătăți coordonarea mișcărilor, altele te vor face să îți consolidezi pieptul și brațele, iar alte sporturi îți pot dezvolta preponderent mușchii picioarelor. Găsește călcâiul lui Ahile al corpului tău – poate că aceasta este partea pe care ar trebui să o lucrezi în mod special pentru a te bucura de sănătatea ta, de un corp tonifiat și o stare de bună-dispoziție pe timp îndelungat.